Venus

In de groep Venus zitten kinderen tussen de 4 en 6 jaar. Sommige kinderen zijn nieuw op school, sommige kinderen zitten al wat langer in de klas. Iedere dag leren we nieuwe Nederlandse woorden en klanken.

Wij leren de kinderen Nederlands door te werken in verschillende hoeken in de klas. We hebben een huishoek, een leeshoek, een bouwhoek en een knutselhoek. We hebben tafels waar we kunnen kijken, om te praten over het thema. De ene keer is het thema 'school', een andere keer gaat het over de natuur. Soms gaat het over een feestdag in Nederland, zoals Sinterklaas of Kerst.

In de klas hebben we een digibord en laptops. Die worden gebruikt om extra te oefenen.
In de kring doen we allerlei opdrachten. Soms zijn dat spelletjes om te leren tellen, de dagen te leren of om te leren om goed samen te spelen. Wij zijn een Vreedzame School.

We spelen graag buiten. Soms hebben we gym in het speellokaal.