aarde

In onze groep Aarde zitten leerlingen tussen de 10 en 12 jaar oud.

We zijn elke dag bezig om nieuwe woorden te leren over aansprekende thema’s. Onze woordmuur wordt alsmaar groter. We oefenen met het maken en schrijven van zinnen met deze nieuwe woorden. Wist u dat de kinderen thuis ook kunnen oefenen met de aangeboden woorden door in te loggen op basispoort?

We kijken elke dag naar het nieuws op Het Jeugdjournaal en praten over de onderwerpen. Natuurlijk zijn we ook elke dag bezig met rekenen, lezen en spelling. Op sommige dagen maken we muziek of gaan we knutselen. We vinden samenwerking heel belangrijk en stimuleren het praten in het Nederlands met elkaar. Zo maken we het gezellig in de groep waarbij een prettige leerbare sfeer heerst.

Bijzonder aan onze groep is dat er ook een aantal leerlingen zijn die na dit schooljaar naar het voortgezet onderwijs gaan. Daar praten we regelmatig over, ook met de ouders. Het is goed om de scholen te bezoeken tijdens open dagen.

Als er vragen zijn, of als u iets wilt meedelen, dan kunt u bij ons terecht:

Juf Hetty, juf Patricia, juf Romana en meester Marcel.